3060641306 |
Pla digital de centre. Gestió, disseny i implementació de les TAC a l'aula |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/11/2020 - 24/3/2021 (45 hores) de h a h |
|
ESC Espai 3 |
|
c. de Sant Martí de l'Erm, 2 (Sant Joan Despí)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat V
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat està dissenyada per a donar resposta a les necessitats formatives del centre segons el pla TAC i la participació del centre en el programa mòbils.edu
El curs pretén continuar amb l’ús al centre de dispositius mòbils com a eina per al desenvolupament de competències transversals relacionades amb els processos d'investigació i l'aprenentatge autònom i autoregulat. Els objectius d'aquest curs estan relacionats amb l'ús pedagògic dels dispositius mòbils portables, descobrint les possibilitats educatives de diferents aplicacions per donar suport als processos d'aprenentatge.
|
| |
Objectius |
1-. Dissenyar estratègies didàctiques per integrar els dispositius mòbils en el procés d'ensenyament aprenentatge.
2-. Elaborar activitats de classe on els dispositius mòbils donin suport a el procés docent.
3-. Utilitzar les aplicacions mòbils com a eina d'avaluació formativa.
4-.Crear Experiències didàctiques que integrin l'ús de dispositius mòbils a l'aula: disseny i avaluació:
- Gestió de classroom.
- Gestió de l’App aula Jamf school
- Disseny de quiz show, debats i enquestes amb Kahoot i Plickers.
- Elaboració de tasques per a l'adquisició de competències transversals i avaluació formativa a través d'Kahoot i Plickers.
- Avaluació formativa i contínua mitjançant aplicacions mòbils.
- Aplicacions per millorar el clima motivacional a l'aula.
-Internet segura
|
| |
Continguts |
Mòdul 1:Plataformes de centre: Gestió, planificació, organització i col·laboració
Mòdul 2: La programació d’ordinadors com a eina per al desenvolupament competencial de l’alumnat: Introducció a L’Scratch i al Code
Mòdul 3: Els dispositius mòbils. La gestió del treball a l'aula amb dispositius mòbils. Desenvolupament de la creativitat: treball de la imatge i el so amb dispositius mòbils.
Gravació, edició i publicació de vídeo
Recursos digitals per crear i/o complementar activitats competencials d’aprenentatge (Liveworksheets, Educaplay, Kahoot, Quizizz, Socrative,Ahaslides Zzish…)
|
| |
Formador/a |
Vanesa Casas, Cristina Chamorro i Jesús Martín Mallor Vizcaino
|
| |
Avaluació |
- Concretar, mitjançant el contrate de compromís, els objectius a assolir.
- Entrevista amb la persona responsable tant durant com un cop finalitzada l'activitat.
- Es farà un seguiment de l'assistència.
- Es farà seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
- Recollir les conclusions de l'equip directiu
- Recollir les opinions de les persones participants
- Recollida de la documentació generada si aquesta es considera d'interès per a la seva difusió.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions i presentació de les propostes d'activitats per els altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Equip docent de l'escola Espai 3
|
| |
E-mail |
crp-cornella@xtec.cat
|
| |
|
|